621185 VO Sportmarketing, Sponsoring und Sporthandel

Sommersemester 2025 | Stand: 05.03.2025 LV auf Merkliste setzen
621185
VO Sportmarketing, Sponsoring und Sporthandel
VO 1
2
Block
jährlich
Englisch

The course participants will develop an understanding on the basics of general marketing theory. Furthermore, the students will learn to apply the theoretical understanding on the current challenges and developments in sports markets. Overall, the course offers insights on the needs for novel marketing approaches in sports markets.

The course deals with theoretical and practical insights of marketing of the sport organizations, clubs & leagues, sports events as well as marketing in the sporting goods industry. Moreover, theory of sports sponsoring and its practical implications will be discussed.

Case examples will provide deeper insights into the contemporary challenges in sports markets and reasons behind the needs for novel approach in marketing.

Lecture and group discussions.

Written exam.

 

 

Themenschwerpunkte:
LE: Sportindustrie und Sporthandel
LE: Sportmarketing
LE: Sponsoring

siehe Termine
Gruppe 0
Datum Uhrzeit Ort
Mo 19.05.2025
15.00 - 19.00 Raum Trient Raum Trient Barrierefrei
Di 20.05.2025
13.00 - 17.00 Raum Trient Raum Trient Barrierefrei
Mo 02.06.2025
15.00 - 18.15 online (Sportwissenschaft) online (Sportwissenschaft)
Di 24.06.2025
14.00 - 15.30 S01 S01 1. Prüfung
Mi 24.09.2025
11.30 - 13.00 S01 S01 2. Prüfung
Gruppe Anmeldefrist Prüfungsdatum
621185-0 01.02.2025 00:00 - 28.06.2025 23:59
Zur LV anmelden
Hinweis:
Bitte beachten, dass bei Vorlesungen mit Voraussetzungen (siehe Curriculum), ein Prüfungsantritt nur unter Erfüllung der Voraussetzungen möglich ist.
Lintumäki P.
621185-0 19.05.2025 00:00 - 21.06.2025 23:59
24.06.2025
14:00 Uhr
HS 1
Lintumäki P.
621185-0 18.08.2025 00:00 - 21.09.2025 23:59
24.09.2025
11:30 Uhr
HS 1
Lintumäki P.